יום חמישי, 13 במרץ 2008

מחשבים ניידים, "החזון" שלי לפני שנה

ב8 לאוגוסט 2006 פירסמתי פוסט בפורום של פוקט, לגבי דעה מסויימת שהייתה לי על האופן שבו מפתחים מחשבים ניידים:
"אני סטודנט למדעי ההתנהגות.
ככל שאני שוקל לקנות מחשב נייד ככה אני יותר מתייאש ואני אסביר למה..
קודם כל, הבטריה, במחשב חדש שקונים ניתן לקבל עד 4 שעות עבודה... שזה כלום.. יחסית ליום שלם שצריך להיות באוניברסיטה, וכל פעם לשבת בקצה של האולם כדי שתהיה נקודת חשמל זה עוד יותר מעצבן.
הדבר השני שמעצבן אותי הוא יותר ברעיון ואני אסביר.
כיום יצרני המחשבים שואפים לעשות את המחשבים הניידים יותר חזקים, עם הארדיסק יותר גדול
ומאיצי גרפיקה ועוד הרבה פיטצ'רים.
זה גרוע!, מה זה שווה כל העוצמה הזו למחשב שמתחמם לאללה, ושמחזיק מעמד רק 4 שעות. למה אף אחד לא מוציא לאפטופ, מינמליסטי, בלי דיסק קשיח בשביל לחסוך חשמל והתחממות ושעולה ממש מעט כסף, ( כי אף אחד לא צריך מחשב נייד של פנטיום 4, 90% מהאנשים יכולים להסתדר עם פנטים 2.
תחשבו הרי מה בכלל אתם משתמשים במחשב, וורד אקסל, פאואר פוינט וגלישה באינטרנט.
מה שמעצבן אותי זה שהחברות חושבות רק בכיוון אחד, של לעשות את הנייד כמה שיותר חזק ולא חושבות על דברים יותר פרקטיים, כמו מחשב לסטודנטים שיהיה זול, בלי שטויות של מאיצים גרפיים ומעבדים של 4 גיגה.
לשמחתי קיים פרוייקט שנקרא olpc שמציין בדיוק את המחשב המושלם לסטודנטים וכמעט לכל שאר המשתמשים העסקיים של המחשבים הניידים. הבעיה היחידה היא, שהפרוייקט הזה מיועד למדינות חלשות כמו ברזיל, הודו, סין. ואצלנו ימשיכו לייצר מחשבי על, שעולים מאוד יקר"

אני רוצה להזכיר, שבשנת 2006 שבו כתבתי את הפוסט הזה, מחשבים ניידים היו יותר יקרים מאשר היום.
בגלל שזה פורסם בפורום זה יצר מספר תגובות שלא הסכימו איתי
הנה הלינק
http://www.pocket.co.il/community/showthread.php?t=92493&page=2

בסופו של דבר, זה ברור לכול, שהיום יש מחשבים ניידים שהולכים בדיוק בנתיב שאני חשבתי עליו כדוגמת asus EEE, שמהווה די הצלחה בכל העולם וגם אצלנו למרבה הפתעתי (במבצע הלא הכי משתלם של בזק).

אין תגובות: