יום שישי, 14 במרץ 2008

עוד מסמר בארון הקבורה של מיקרוסופט

למי שעדיין לא מכיר אותי, אני די לא אוהב את מיקרוסופט. יש לכך הרבה סיבות, אבל בפוסט הזה אני רוצה להדגים איך מיקרוסופט מאבדת משליטתה ה"אבסולוטית" כמעט.

אני מפנה אותכם לכתבה הבאה:
http://www.pc.co.il/_DailyMaily/ItemClean.asp?ArticleID=19106&Vol=636&SearchParam=&CategoryID=72

צריך לזכור, שמדובר בצעד די גדול, שכן, למרות ש IBM כבר לא מתעסקת עם המגזר הפרטי, המגזר העסקי היה רוכש מאוד גדול של מחשביה. לדוגמא אתם יכולים להסתכל על צה"ל, כמעט ואין משרד במחשב שהוא לא שייך ל IBM, כך היה לפחות בתקופתי עד שנת 2003, בעת ששירתתי.

בכל מקרה, הכתבה מדברת על שוק די גדול שיתנסה במערכת ההפעלה התחרותית לינוקס.

גילוי נאות, אני עצמי עדיין לא עברתי למערכת לינוקס, ניסיתי לעשות זאת, אך הדבר דורש זמן למידה שלא יכלתי להרשות לעצמי (משהו כמו שבועיים, שהיה לי הרבה לימודים על הראש). אני מקווה שהמשפט הזה לא ירתיע אנשים אחרים מכן לנסות אותה.
אני מחכה לגרסת מערכת ההפעלה החדשה של אובונט ubuntu 8.04, שאמור לצאת באפריל 2008 כדי להתנסות ואולי תדרוש עוד פחות זמן התנסות.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

For private computers linux has so small market share that it's almost irrelavnt.

http://www.w3counter.com/globalstats.php

Ariel

asi אמר/ה...

ישנה מגמה הולכת וגדלה של הוצאת מחשבים זולים אישיים.
מדובר במשהו טרי, חדר מהתנור, או יותר נכון משנת 2007.

אני צופה שזה רק יילך ויגדל
דוגמאות לכך הם
Olpc
asus eee
dell (דגמים מסויימים שבאים רק עם אובונטו)

Roy Klein aka InfectedTofu אמר/ה...

אני גם לא חובב גדול של מייקרוסופט, אבל אני כן חושב שהם מקבלים מעט מדי קרדיט. לינוקס זה נחמד מאוד אבל מפתחי לינוקס לא באמת צריכים להתמודד עם הצרכים של אחוז מכריע של המשתמשים בעולם (שרובם הם משתמשים ברמת ידע כזו שהם ינסו לשים עציץ בכונן דיסקים), ובהצלחה. אני חושב שאם מייקרוסופט תתמוטט וכולנו נאלץ לעבור ללינוקס, פתאום נראה כמות אדירה של משתמשים שהמחשב יהפוך ליצור מאיים ולא שימושי עבורם.
ד"א לפני שקניתי לפטופ עם ויסטה עליו עוד היתה לי יותר סימפטיה למיקרוסופט. עכשיו זו איבה מרוסנת.

asi אמר/ה...

הי רועי

אני חושב שהסיבה היחידה שאנשים נמנעים מלינוקס, היא הפחד.
פחד ממעבר למשהו חדש, פחד מללמוד דברים חדשים.
עם כל גרסה חדשה של אובונוט, המערכת הפעלה הופכת להיות יותר ויותר ידידותית למשתמש, ממש מרגישים בהבדלים האלה.
זו אחת הסיבות שאני כנראה אתקין שוב את הגרסה הבאה שתצא.

לדעתי זה לא נעון שמיקרוסופט מקבלים מעט קרדיט, כי עד זמנים אלה, הם היו היחידים שקיבלו קרדיט, הם עדיין שולטים בתחום המחשבים האישיים ללא עוררין.

בכל מקרה, יהיה מעניין לראות את מצב מערכות ההפעלה בעוד שנה, וכמה לינוקס יכרסם בנתח השוק של מיקרוסופט.
אולי כדוגמא אפשר להסתכל על פיירפוקס ולראות כמה הוא כירסם באקספלורר :).