יום חמישי, 17 ביולי 2008

בעייתיות בנגן סמסונג דגם m-240

הייתה תקופה שמחירי נגני ה-MP3 היו בירידה מורגשת (גם היום יש ירידה אך טיפה פחות חדה), בערך לפני כשנה.

הנגן הראשון שקניתי הוא נגן ג'נרי,256 מגה, כזה שמיוצר בסין, אבל כל פעם מוטבע עליו שם אחר (למשל lenco ועוד מיליון שמות אבל כולם נראים בדיוק אותו דבר).
הנגן היה בסדר גמור, הייתה לו תחושה של פלסטיק זול אבל הוא ביצע את העבודה הבסיסית של השמעת מוסיקה.
תקעתי אותו ב-usb, סידרתי את המוזיקה לפי ספריות: hebrew, english, queen beatles ... ושמעתי.

נפח המקום היה קטן מדי, ולאחר כחצי שנה שוב פעם קניתי נגן הפעם של 1 גיגה של סמסונג. בגלל שהנגן שקניתי בא הפעם מחברה אמיתית ולא מאיזה משהו מופלץ (למרות שבטח מיוצר באותו מפעל) קיוויתי שאולי תהיה לי חוויה קצת אחרת מהנגינה (זמן פעולה יותר ארוך, איכות מוזיקה יותר טובה, קלות של תיפעול), ובאמת כך היה רק לשלילה.

על מנת "להקל" על החיים, כנראה מהנדסי סמסונג לא רצו להטריח את האנשים בהתעסקות עם ספריות וקבצים, אלא רק עם רשימת playlist. הם כנראה חשבו שלאנשים יהיה יותר קל לייצר איזושהי רשימה שמורכבת מהשירים האהובים, ושתהיה כמובן מפורטת ככה, שכל קובץ חוץ משם השיר, יכיל גם את שם הזמר המבצע, השנה שבה ניגן השיר, קטגוריית המוזיקה וכ"ו...
כפי שכבר הבנתם, בתקווה, מהכתיבה הצינית שלי, הדבר מהווה סיוט. הנגן בכלל לא נותן אפשרות לניווט בין ספריות ככה שכל השירים צריכים להיות באותה תיקיה ראשית דבר לכשעצמו מהווה בלאגן ענקי.
בנוסף, למי יש כוח ליצור רשימת PlayList כל כך מורכבת מפורטת, כאשר 1, גיגה באמת לא מספיקים, וכל שבוע רוצים להחליף את השיר.

הדבר שמעצבן פה בכל העסק הזה, זה העיקרון, שהמהנדסים חושבים שהם יודעים יותר טוב מהמשתמש מה טוב בשבילו, ובעצם מגבילים אותו כדי למנוע ממנו "ללכת לאיבוד" בין שלל הפונקציות.
באופן כללי יש משהו נכון בגישה הזו, אבל בצורה הקיצונית הזו, כלומר אני מאמין שתמיד צריך לתת למשתמש חופש בחירה, אפשר אולי לכוון אותו להשתמש בנגן באופן יותר מושכל, אבל לא לחסום בפניו אפשרויות.

כיום אני משתמש בנגן בצורה כזו, שהקבצים אכן מחולקים לפי ספריות, אבל הדרך היחידה להשמיע אותם היא לעשות random play, ככה שאם בא לי להתמקד בשירים של הביטלס לשעה נגיד, אני לא יכול לעשות כזה דבר אלא להעביר ב forward, שירים בקצב רצחני עד שאני מגיע לשיר של הביטלס.

כמובן מה שרצוי לציין, שבנגן הסיני הזול power disk, כן יש את האפשרות לנגן קבצים לפי תיקיות, אז אולי הנגן של סמסונג טוב מהנגן הסיני הזול במספר פרמטרים, בממשק שלו, הוא בטוח לא.

אין תגובות: