יום שבת, 12 ביולי 2008

הודעות בפקס והנדסת אנוש

אני בדרך כלל לא משתמש בפקסים, אבל היום במסגרת עבודתי הייתי צריך להשתמש.

הכנסתי את הדף הפוך, חייגתי את המספר ולחצתי על start.
עכשיו מתחילה סריקה, הדף יוצא מהצד השני, ואני מקבל הודעת "scanned"
אני ממשיך לחכות ועל המסך מופיעה הודעת "dialing" (יש תמונה בסוף הפוסט), עד פה בסדר.
בצד, המנורה הירוקה של "אונליין" מהבהבת

לפתע הודעת הטקסט משתנה, לאיזושהי הודעה שאני לא זוכר ושוב פעם מופיע "dialing".
בינתיים אין שום צליל, ככה שאין לי מושג אם הקוו בצד השני תפוס, או שזה לא קוו של פקס או מה ??
חשבתי שאני הבעיה וחזרתי על התהליך עוד פעם, ואז עוד פעם אז עוד פעם עד שאחת המזכירות עשתה שוב פעם בדיוק את אותו תהליך, ולהפתעתי היא אמרה שזה עברה.

שאלתי אותה, אבל איך את יודעת, אז היא אמרה "ככה זה תמיד"

אמנם הרבה טקסט אי אפשר לכתוב על השני שורות ASCII של הפקס, אבל לפחות כמה הודעות בסיסיות אפילו אין שם.
מאוד תמוה על העסק הזה, בייחוד עוד שבעברי שפיקססתי אני די זוכר הודעות יותר ברורות מכיוון הפקס.

מישהו כנראה מאוד לא השקיע מחשבה בעיצוב ההודעות שבפקס.

או שאולי מצב ברירת המחדל זה "עבר בהצלחה" ואם מופיעה הודעה אחרת סימן שיש שגיאה, במקרה כזה, כנראה שפיקססתי את אותו דף 4 פעמים.


2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי אסף

אחלה פוסט. גם לי יצא להתקל במכשיר הנוראי הזה מספר פעמים וגם לי יצא להוציא עליו קיטור דרך המקלדת, תעיף מבט:

http://usabilitytalking.blogli.co.il/archives/238

asi אמר/ה...

הי מורד, הצצתי בפוסט שלך. מסתבר שלא קיימות מספיק מילות נאצה כדי להשליך על המכונה הזו. אבל בוא לא נשכח שהיא קיימת מסוף שנות ה-80 (נראה לי), וכמה כבר השתנה בה מאז. בעתיד הקרוב- 10 שנים, אני מאמין שנראה אותה פחות ופחות.

ולמרות הכל, אני בטוח יש מכונות יותר ידידותיות, אבל לא יצא לנו להתקל בהם כנראה.