יום חמישי, 14 באוגוסט 2008

עצבים על מיקרוסופט.... כרגיל.

חברה שלי קיבלה מחשב חדש השבוע, וכחלק מתהליך העברת המידע מהמחשב הישן לחדש, היא רצתה להעביר את הקישורים המועדפים שיש לי באקספלורר 7.

בפיירפוקס, הנושא מאוד פשוט, נכנסים לתפריט המועדפים, ויש שם אפשרות של export, כך שכל הקישורים נשמרים על קובץ ספציפי, ולאחר מכן, אפשר להשתמש באפשרות import, במחשב החדש כדי להחזיר את כל הקישורים.

לעומת זאת, באקספלורר 7, כמו שראיתי, לא קיימת כזו אפשרות, מה שכן ניתן לעשות זה להכנס לתיקיה
(איפושהו ב documents and settings) שבה שמורים כל הקישורים, ואז להעתיק הכל, לאותה תיקיה במחשב החדש, תהליך שהוא יותר מיידע מאשר השיטה הפשוטה בפיירפוקס.

אממממ, מהנדסי מיקרוסופט, נו באמת למה צריך לעבוד בצורה כזו לא נוחה ??

אם כבר בנושא, יש לי עוד טרוניה !!
באקסל יש אפשרות לעשות copy special, וזה כאשר רוצים רק את תוכן התאים בלי הנוסחאות שמרכיבות את התוכן.
הייתי צריך לבצע את הפעולה הזו כ-30 פעמים וכמובן חשבתי שלא מן הנמנע שיהיה איזשהו קיצור דרך לדבר.
מסתבר שאין, ההמלצות היחידות שראיתי באינטרנט היו שימוש ב alt+s,v,e שזה אומר ללחוץ על alt+e ואז ללחוץ על v ואז על e. כלומר במקום להקליק עם העכבר 3 קליקים (כפתור ימני, בחירה של הדבקה מיוחדת ובחירה של הדבקת תוכן בלבד ) אני צריך להקליק על המקלדת 3 קליקים, אמנם זה שימוש במקלדת אבל זה בהחלט לא קיצור דרך.

הדבר הזה גרם לי לחשוב מדוע אין איזושהי אפשרות דינמית בתפריטים של האקסל בצורה הבאה:
ברקע שלוחצים על כפתור ימני ונפתח התפריט ובוחרים בהדבק מיוחד שיהיה איזשהו כפתור ליד שייתן למשתמש את האפשרות להפוך את אותה הדבקה מיוחדת לברירת מחדל (לפחות לאותו session). בצורה כזו אפשר לעשות שימוש ב ctrl + v, הסטנדרטי, כאשר התוכן שלו משתנה (הדבקה מיוחדת) וכאשר ייסגר האקסל הארור, תוחזר ברירת המחדל הסטנדרטית (שהיא בעצם הדבקה כולל נוסחאות).
אני חושב שבכלל צריך לקחת את ההצעה כמודל ולשכלל אותו, ככה שאופן הברירת מחדל יהיה ניתן לשינוי באותו זמן שהמשתמש מסתכל על התפריטים (ולא דרך תתי תפריטים בתוך הגדרות) בצורה כזו, מאוד ברור להבין מהי הברירת מחדל של אותה פעולה.
הרעיון הזה מאוד מצא חן בעיניי, כלומר הדינמיות של השליטה בברירות המחדל עבור פעולות מסויימות, נראה לי שאני אכתוב על זה פוסט יותר מפורט בעתיד (שיהיה לי גם יותר ידע בנושא :) ).

2 תגובות:

Royi אמר/ה...

רעיון נחמד ביותר.
שלחת אותו למיקרוסופט?

איך ניתן ליצור איתך קשר לגבי עזרה בבלוגספוט, נראה שאתה מנוסה ודי שולט בעניינים כאן.
תודה.

asi אמר/ה...

הי רועי

לא שלחתי אותו למיקרוסופוט, שאני אסייע לאוייב :) ?

האי מייל שלי מצויין ב"אודות" תחת אנשי קשר.

אסף