יום חמישי, 1 בינואר 2009

wiiii איזה כיף

כבר מזה כמספר חודשים יש לי wii, אותה קונסולה מדהימה של Nintendo אשר עושה שמות לכל שאר הקונסלות, היא פשוט נמכרת הכי הרבה- הנתונים של סוף 2008 מאשרים זאת.

אז תהיתי אם השם wii מסמל את הקריאה ויייי כאשר מישהו עושה ממש כיף. הקונסולה הזו הצליחה לגרום לאנשים לכייף, בעיקר כאלה שהם לא גיימרים והם פתאום מתחברים לחיישן תנועות ומבצעים תנועות מקבילות למציאות- זה פשוט כיף.

בויי, באמת הושקעה המון מחשבה בתכנון ממשק השלטים וזה תענוג. השליטה בשלט הינה חוויה שכן, תנועות השלט מתורגמות בצורה כמעט חלקה אל תוך הטלביזיה ולמרחב שמסביב לשחק יש תפקיד במשחק.
השלט של ויי, גם מצוייד ברמקול פנימי, ככה שאם נניח אתה חובט עם המחבט בכדור טניס, צליל הפגיעה ינבע מתוך השלט ולא מתוך הטלביזיה. הניתוק הזה של הצלילים הוא תרומה גדולה לחוויה הכללית ובהחלט מוסיף להנאת המשחק.
כמו כן, בשלט יש רטט, כזה שכאשר אתה עובר על תפריטים שונים בממשק המשחק, את יכול להרגיש מתי אתה עולה על אפשרות בחירה. אמנם הרטט הוא יחסית גס, אבל מספיק שהוא נמצא שם, לתת איזושהי תחושה ושוב מתקיימת איזושהי אינטראקציה בין המשתתף/שחקן למשחק ממש.

הטרונייה היחידה שיש לי בעניין היא לגבי האופן בו מיושם תחושת השליטה, או יותר נכון כיצד זה לא מיושם.
מעט מאוד משחקים, חוץ מה wii sports, באמת משתמשים במלוא היכולת של המנגנון וזה חבל.
יצא עכשיו משהו שנקרא wii motion plus, שמוריד את הזמן התגובה בין התנועה של השלט למשחק ויחד עם התוספת למכשיר הזה יצא גם wii sports -0 משחק ההמשך שעושה רושם די מגניב, אבל עדיין קצת חבל שאין עוד משחקים שממש משתמשים בזה.

בינתיים השגתי משחק שנקרא super smash bros brothers שבכלל לא עושה שימוש בחיישני התנועה, אבל כיף לאללה.








2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

wii = we ?

:)

לדעתי זה מתייחס בהחלט לפן החברתי החזק של הקונסולה.

הזכרת לי את החוויה הראשונה שלי עם ה-wii

http://www.amirdotan.com/blog/?p=54

מורד שטרן אמר/ה...

תעשה חיים !