יום שבת, 20 בספטמבר 2008

מיקום כפתורים בחיפוש בוורד
















אני לקראת סוף בכתיבת הסמינר שלי, ושוב פעם מצליחים מיקרוסופט להרוס את חווית המשתמש שלי.
הפעם מדובר בפעולה יחסית סטנדרטית של לחפש ולהחליף מילים.

שימו לב למיקום של "find next"- אשר ייקרא מעכשיו כפתור 1 למיקום של "replace" שייקרא כפתור 2 ולמיקום של "replace all" שייקרא מעכשיו כפתור 3.

ועכשיו לבעיה.
כאשר אני כותב את המסמך ושם לב, כפי שהרבה קורא לי, שאני רושם שני תיאוריות במקום שתי תיאוריות- אני רוצה לתקן את זה, בעיקר שזה רשום איזה 10 פעמים לאורך כל המסמך.
בשביל זה המציאו את האפשרות של החלפה כפי שרואים בציור.
בגלל שהמילה "שני" יכולה לבוא גם בתוך מילים אני לא מעוניין להשתמש בכפתור 3, ואני נדרש לעבור מילה מילה באמצעות שימוש חוזר ונשנה בכפתורים 1 ו-2.
הבעיה מתחילה שאני נדרש לעשות את הפעולה החוזרת ונשנה במהירות אך באמצע תקוע לי הכפתור 3, שברגע שאני לוחץ אני עושה החלפה גורפת גם למילים שאני לא רוצה להחליף. הסיכוי להתבלבל וללחוץ על כפתור 3 הוא יחסית גבוה, כיוון שהוא תקוע בין הכפתורים 1 ו-2 שהמעבר ביניהם הוא מאוד מהיר וקצבי.

אז למה ? למה? לתקוע שם את כפתור 3 באמצע ביניהם, לא היו יכולים לחשוב על פשוט להחליף את המיקום של כפתור 2 וכפתור 3 ? לא?.

דרך אגב, מדובר באופיס גרסה 2003, כך שאני לא יודע אם המצב השתפר בגרסת 2007.

אין תגובות: