יום חמישי, 10 באפריל 2008

רשמים מיום פתוח בטכניון

היום 10.4.08
היה יום פתוח לתארי מגיסטר ודוקטור בטכניון בחיפה.

למי שלא יודע, אני מתעניין בתואר שנקרא הנדסת אנוש, זה נמצא בטכניון תחת פסיכולוגיה תעשייתית והקטע המעניין הוא שהתואר פתוח רק לבעלי תואר בפסיכולוגיה... הזוי (בהתייחס לכך שמדובר במקום הכי מהונדס בארץ).

טוב אז נתחיל בתיאור האירועים.
קודם כל אורגן אוטובוס מתחת הרכבת חוף הכרמל, ככה שהיה מאוד נוח להגיע עם הרכבת ואז ישר אוטובוס לטכניון. זה היה הלוך חזור כלומר, גם בשעה 16:00 שהסתיים היום הפתוח החזירו אותנו אוטובוסים לתחנה.

אז הגעתי לאולם הרצאות והיה הרבה אוכל טוב, יותר בעיקר בגטים טריים עם כל מיני דברים: טונה, גבינה, ביצה וכ"ו. גם חילקו פחיות שתייה חופשי: קןלה ספרייט, תפוזים, פריגת. עוגיות גבינה וחמאה וכמובן תה וקפה. והכל טרי כזה, אז מהבחינה הזו סבבה.

אז לגבי ההרצאות הם היו מ ש ע מ מ ו ת.
אם היה איזה משפט שחזר שם זה היה "זה מוסד ממש טוב" "זו פקולטה ממש טובה" ובלה בלה בלה... . באמת לא העבירו לי שום ידע ממשי לגבי התואר עצמו.
מכיוון שאני נוטה להתעניין בתכלס, אז פה ושם הם כן הזכירו על בוגרים שלהם שנלקחו ע"י התעשיות כמו רפא"ל או אפילו intel.

החלק הכי טוב בכל הסיפור היה המפגש עם הסטודנטים שלומדים את זה. באמת היו אחלה והסבירו המון דברים. למשל העובדה שבהרצאות הם אומרים, שהם לא רוצים אנשים שיגורו רחוק ויסעו באוטובוסים אלא שיבואו לגור באזור. אז אחרי שיחה עם כמה סטודנטים, הבנתי שאמנם זה המלצה אבל זה לא חובה, ובמציאות זה פחות קריטי.

בסופו של יום, הוצג בפני פרוייקט ממש מעניין שנקרא skillz, והוא נעשה בשת"פ עם מספר אוניברסיטאות בעולם. בפרוייקט מנסים לייצר מערכת שתוכל לתפוס את תמצית היכולת של אופרציה מסויימת (למשל ניתוח או ג'אגלינג עם כדור) וע"י שימוש במציאות מדומה (או לפחות מכשירים מכניים שידמו את המציאות) לייצר למידה של האופרציה המוטורית. באופן כזה, למשל מנתחים יוכלו להתאמן על ניתוחים שלא בגופות או במציאות עצמה... דבר די מעניין.

בסך הכל התרשמות טובה, רק הרצאות משעממות..


4 תגובות:

פסיכולוגיה אמר/ה...

הייתי בטוח שבארצנו "המתקדמת" התשומת לב המחקרית-אקדמית הכי גדולה לתחום הפסיכולוגיה בתחום האנושי היא איכשהו על הנדסת תעשייה וניהול או משהו כזה.
ואומנם, זה ממש מעניין וחשוב..אז לא פלא שיש כאלו שהולכים על זה בתארי המשך.

Unknown אמר/ה...

לאחרונה היתה התפתחות גדולה גם ברגולציה לגבי כל מה שקשור ב טיפול פסיכולוגי. עכשיו גם פסיכולוגים יכולים לפרסם את עצמם מה שלא היה אפשרי פעם.

חיפוש עבודה הנדסת תעשייה וניהול אמר/ה...

הטכניון הוא לא מקום מוכר כמקום משעשע, מה שכן הוא אמור לספק מידע וללמד את הדברים הכי חדישים. חבל כמו שאתה אומר שאפשר גם להשתעמם מצורת הלימוד (אין מה לעשות מרצים הם גם בני אנוש). מצד שני כמו שאמרת החומר נראה מעניין שזה העיקר.

Unknown אמר/ה...

מה שמעניין שלמראית העין גם הדרישה לפסיכולוגים אמורה לעלות. מצד שני גם הביקוש ללימודי פסיכולוגיה הרקיע שחקים בשנים האחרונות והמון מתמחים נאבקים נגד הדרישות ההולכות והמחמירות לקבלה לתואר שני שלא נדבר על תואר שלישי. חיפוש עבודה הוא אכן משימה לא קלה, מכיוון שחייבים להיות טובים בתחום אותו למדנו ולשמור על אופטימיות.