יום חמישי, 20 באוגוסט 2009

אז מה היה לנו ? 4 חודשים חלפו ללא מילה

הבלוג הנוכחי לא היה פעיל למשך תקופה די רבה. למעשה, הוא כבר לא היה פעיל ממאי שמהווה פחות או יותר את פתיחת סמסטר אביב.

קצת הקדמה
המקומות שבהם ניתן ללמוד את תחום ה HCI בארץ הם מאד מוגבלים. נכון לזמן כתיבת פוסט זה, רק לטכניון ולבן-גוריון יש מסלול לימודים שהוא הדבר הכי קרוב ל HCI (שנלמד תחת הפקולטה של הנדסה במחלקה של תעשייה וניהול). אני משתמש במונח "קרוב" באופן מאוד רופף בגלל שגם הדברים שנלמדים שם הם די רחוקים.
בעוד שבחו"ל קיימות תוכניות ספציפיות לתחום, בארץ ה HCI נכלל תחת התחום הכוללני שזה "ארגונומיה" (מונח אירופאי) או "גורמי אנוש" (מונח אמריקאי). מתוקף היותו של התחום הרבה יותר רחב, גם הקורסים הנלמדים בו הם ממגוון התחום ולאוו דווקא של HCI, אבל מכיוון שעדיין לא נכנסתי לתוכנית של התואר השני דה-פקטו אני לא יכול להתחייחס אליהם.

הדבר שאליו אני כן יכול להתייחס הוא לקורסי ההשלמה ה"הכרחיים" על מנת להתקבל לתואר השני כיוון שכרגע סיימתי את המועד ב' של הקורס השלמה אחרון (לא בהכרח אחרון, תלוי מאוד במועד ב' שלא צלח באופן חיובי מדי) .
בעוד שבטכניון ניתן להתחיל את התואר השני ולעשות את קורסי ההשלמה "תוך כדי", בבן-גוריון אתה חייב לסיים את כל קורסי ההשלמה בממוצע 80. לצערי, מדובר בקורסים של תואר ראשון של הנדסת תעשייה וניהול שאינם קשורים לתחום ה HCI כמעט בכלל, למעט ארגונומיה ששלושה שיעורים אחרונים כן התייחסו לתחום.

אז מה עשיתי ב-4 חודשים אחרונים ? בדיוק את זה, ניסיתי להצליח בקורסי ההשלמה של בן גוריון. מדובר במשימה לא הכי פשוטה שכן אלו קורסי הנדסה תואר ראשון ולמרות ששלושה מתוך החמישה הם בהחלט סבירים, שניים מתוך השלושה הם מאוד לא סבירים עם מעל שליש נכשלים וממוצע 60 (זה לא מידע רשמי אלא שאספתי מכל מיני חבר'ה באוניברסיטה וגם שחוויתי על עצמי לצערי).

בן גוריון, לדעתי, זה המקום שהכי ממוקד "גורמי אנוש" וגם הוא לא ממש מספיק. אין בארץ תוכנית ראוייה לאינטראקציית אדם-מחשב ולצערי (פעם שלישית כבר בשימוש המילה צער) תחום זה שתופס נפח כל כך חשוב בעולם הדיגיטילי לא מקבל את ההכרה הראוייה שלו בארץ ה"ההיטקיסטית שלנו" אלא דרך תוכניות הרבה יותר רחבות.

אמר לי פעם מישהו, שכאשר הוא ראה מה מציעים האוניברסיטאות בארץ בתחום הוא הגיע למסקנה שלא שווה ללמוד כל כך הרבה קורסים עודפים רק כדי להגיע ל"בשר" ולכן החליט ללמוד באוניברסיטת בנטלי שבמסצוטס (מילה קשה) את התחום. בקישור הבא קיימת התוכנית של אוניבריסיטת בנטלי לאינטראקציית אדם מחשב HCI תוכנית זו לא דורשת אף קורסי השלמה וכמעט כל הקורסים הניתנים בה הם שייכים לתחום באופן ממוקד.
היום אותו מישהו עובד בגוגל בתחום חווית המשתמש !

אז מה היה לנו ?!!!

אין תגובות: